A játék tartalma: 6 versenyautó, 6 színkocka, 1 játéktábla
Előkészületek:
Helyezzük a játéktáblát a játszófelület közepére.
Minden játékos válasszon egy versenyautót és helyezze a nyilak irányába a széles startvonal mögé. Ha kevesebb, mint 6 játékos játszik, akkor a megmaradt versenyautókat tegyük a dobozba. Készítsük elő a 6 színkockát: a különböző színek a pálya színeit jelentik.
A játék menete:
Az óramutató járásával megegyező irányban haladjunk. A legfiatalabb játékos kezd. Egyszerre dobjunk mind a hat színkockával (fogjunk mindkét kezünkbe kockát).
Most a dobott színeknek megfelelően próbáljunk autónkkal lépni. Hasonlítsuk össze a kockák színeit a közvetlenül az autónk előtt levő mezők színeivel.
Találtunk olyan mezőt, amelyik megegyezik? Vagy van több hozzáillő szín?
Alaposan gondoljuk át, hogy milyen sorrendben használjuk fel a kockák megfelelő színeit, így mozgatva autónkat a pályán egyre előrébb. Minden lépés után tegyük félre a már felhasznált kockát.
- Szerencsés esetben egyszerre 6 mezőt tudunk előre haladni.
- Ha nem tudunk felhasználni bizonyos színeket, mert ilyen színű mezők nincsenek autónk előtt, akkor nem léphetünk tovább. Ilyen esetben a következő játékos dob a 6 kockával.
Figyeljünk a következőkre:
- Autónkkal csak előre léphetünk. Visszafelé nem szabad lépni!
- Sávváltás csak olyan szomszédos mezőre lehetséges, amelyik az adott mezőnktől előrébb található. Tehát autónkkal ebben az esetben is csak előre léphetünk.
- Az akadálymezőkbe (kerékgumik) belépni nem szabad.
- Lépés közben megelőzhetünk más mezőkön álló versenyautókat. Azonban ha olyan mezőre érünk, ahol már áll egy másik autó, akkor annak az autónak egy következő üres mezőre a saját sávjában vissza kell lépnie. De figyelem: akadálymezőre nem léphetünk vissza!
- Bármikor, ha lehetőségünk van rá, kötelesek vagyunk lépni: mindig olyan messzire jussunk el, amennyire lehetséges.
A játék befejezése:
Mikor az első versenyautó a két célmező közül az egyiket eléri, az aktuális kör véget ér.
Minden körben minden egyes játékos jegyezze fel, hogy lépéseihez hány kockát használt fel.
Ha a kör végén csak egy versenyautó áll a célterületen, akkor a megfelelő pilóta nyeri a versenyt.
Ha a kör végén több, mint egy autó áll a célterületen, akkor az a győztes pilóta, aki a
legkevesebb kocka felhasználásával ért célba.